مشاور بازاریابی و فروش

مشاوره مدیریت کسب وکار ، بازاریابی و بازارسازی، مشاوره برند، مشاوره تبلیغات و ...

مشاور بازاریابی و فروش

مشاوره مدیریت کسب وکار ، بازاریابی و بازارسازی، مشاوره برند، مشاوره تبلیغات و ...

مشاور بازاریابی و فروش

مهزاد مهدیزاده
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) گرایش مدیریت بازاریابی در موسسه آموزش عالی نور طوبی (تهران)
فارغ التحصیل رشته مهندسی برق- الکترونیک
عضو انجمن علمی بازاریابی ایران
عضو انجمن مدیران اجرایی ایران

طبقه بندی موضوعی

QSPM

شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶ ب.ظ

:QSPM

استراتژی 1: با استفاده از منابع مالی سعی در بدست آوردن قدرتهایی مثل گرفتن نمایندگی شرکت آلمانی و یا با احداث یکسری از واحدهای کارگاهی در برخی مناطق (مثلا عسلویه جهت افزایش شانس دربه دست آوردن این پروژه)و جذب نیروهایی سعی در تولید بالاتر بکنیم تا بتوانیم تنها تولید کننده باشیم

استراتژی2: با اعزام نیروهای خو به فرانسه سعی در ساختن کادر و پرسنلی کارآزموده و واحد R&D قوی داشته باشیم و از این طریق کیفیت محصولاتمان را بالا ببریم

استراتژی3: با تبلیغات گسترده سعی در فروش بیشتر محصولات و حذف رقیبانی مثل تولید کنندگان فرانسوی و آلمانی و چینی در کشور را از نیاز به ابزار این شرکت ها بی نیاز ساخته و تنها تولید کننده ای باشیم که صنعت بدون شرکت ما نخواهد چرخید.

ماتریس QSPM- اولویت بندی استراتژی ها

با در نظر گرفتن جدول بالا گفته میشود که آنچه برای من در این جا از همه بیشتر اهمیت داشته نزدیک بودن استراتژی به چشمانداز من بوده که و انچه در استراتژی ها پرهزینه بوده استراتژی خرید کارگاهها و ادغام عمودی رو به عقب بوده که البته ریسک بالایی نیز در اجرای ان بوده است و از آنجایی که استراتژی باید در 5سال(چشم انداز شرکت)بوده بنابراین تاحدی زمان نیز اهمت داشته است و اما ریسک و تطابق با چشم انداز مهمترین مسائلی بود که برایمان در بین استراتژی ها باید بهش نگاه میشد که با ضرایبی که در هرکدام از این موارد داده شد(پرهزینه 1 کم هزینه 4)(زمانبر1-کوتاهتر4)(ریسکی تر 1-کم ریسکتر 4) ، در بین این استراتژی ها بیشترین نمره ای را که گرفته استراتژی تبلیغات گستردهتر بوده که البته داستراتژی اموزش و اعزام پرسنل برای کسب مهارت و تجربه نیز تقریبا در یک سطح با استراتژی شماره یک میباشد اما برای ارائه ACTION PLAN  از استراتژی تبلیغات گسترده استفاده میشود.

باتوجه به محصولات شرکت و هم چنین ارزیابی های روند شرکت و استراتژی هایی که داریم و بابه کارگیری نظام ارزیابی متوازن در شرکت یکسری استراتژیها و action plan هایی رو برای شرکت ارائه شده است و باتوجه به اون استراتژیها و با پرسشنامه نیون که از مدیران و کارمندان قدیمی و افراد باتجربه در این صنعت پرسیده شد درنهایت به پیاده سازی نظام ارزیابی متوازن روی آورده و شرکت بعد از انجام محاسباتی در زمینه مدیریت و در هنگام پیاده سازی نظام ارزیابی متوازن و با بررسی ماتریس CPM  و بررسی و رقبا  و QSPM و اولویت های استراتژیهای انجام شده در شرکت به جدول زیر دست پیداکرد. 

  • مهزاد مهدیزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی