مشاور بازاریابی و فروش

مشاوره مدیریت کسب وکار ، بازاریابی و بازارسازی، مشاوره برند، مشاوره تبلیغات و ...

مشاور بازاریابی و فروش

مشاوره مدیریت کسب وکار ، بازاریابی و بازارسازی، مشاوره برند، مشاوره تبلیغات و ...

مشاور بازاریابی و فروش

مهزاد مهدیزاده
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) گرایش مدیریت بازاریابی در موسسه آموزش عالی نور طوبی (تهران)
فارغ التحصیل رشته مهندسی برق- الکترونیک
عضو انجمن علمی بازاریابی ایران
عضو انجمن مدیران اجرایی ایران

طبقه بندی موضوعی

تحلیل ماتریس های CPM , EFE شرکت

جمعه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۵:۴۱ ب.ظ

فرصتها و تهدیدها

در این شرکت همانطور که در جدول IFE نیز مشخص شده است آنچه در این صنعت مهم است داشتن دانش کافی در این صنعت است که با برگزاری دوره های آموزشی در فرانسه این نیاز شرکتهای فعال در این زمینه برطرف میشود و از دیگر عوامل میتوان داشتن استراتژی یکپارچکی رو به عقب در این صنعت به خاطر نبود تامین کننده با کیفیت و متعهد در این صنعت میباشد که در واقع با اعطای نمایندگی یک تامین کننده به نام آلمانی فرصت بسیار عالی در این جایگاه میباشد و داشتن تخصص بالا از دیگر عوامل مهم که تهدیدی برای شرکت محسوب میشود و از دیگر تهدیدهایی که البته از فاکتورهای مهم این صنعت نیز میباشد واردات ابزار الات چینی بوده است که میزان توان مقابله با تهدید و یا بهره برداری از فرصت های موجود برای شرکت ایمن گستر همانطور که در جدول زیر قابل مشاهده است در برخی جاها 4بوده که به معنای توان مقابله و بهره برداری بسیار بالا شرکت را نشان میدهد و عدد 3 به معنای این است که شرکت در آن زمینه نسبتا موفق بوده و 2 به معنای ضعیف بودن شرکت در این زمینه و 1 توانایی لازم را در آن زمینه ندارد.

بررسی ماتریس cpm شرکت

 

بااعداد این جدول cpm  درواقع وضعیت خودمان رو نسبت به شرکتهای رقیب در بازار شناسایی میکنیم من اینجا دورقیب شرکتمان رو یک شرکت قدر آلمانی در این صنعت و یک شرکت چینی که با واردات خود با قیمت رقابتی جز  رقیبان اصلی شرکت محسوب میشد اوردم و آنچه در این صنعت جز عوامل تعیین کننده موفقیت یک شرکت میشد را که با مطالعات وبررسی های انجام شده توسط یک تیم مشارکتی از بخشهای مختلف شرکتمان + یک مشاور باتجربه در این صنعت به این نتیجه-  درسیدیم و در بین این عوامل، عواملی چون وضعیت مالی شرکت وتبلیغات جز مهمترین عوامل این صنعت بررسی شد که با امتیاز دهی به هرکدام از شرکتهای رقیب و شرکت خودمان امتیاز موزون هر شرکت را به طور تقریبی به دست آوردیم که البته ناگفته نماند این اعداد قابل استناد نیستند ولی میتواند در دادن یک شمای کلی از وضعیت شرکت نسبت به رقبا و اینکه باید شرکت چه تمهیداتی و استراتژی هایی را برای پیش رفتن به سوی هدف خود که رسیدن به اولین شرکت مطرح در کشور و همچین رقیب اصلی و قدر شرکتهای خارجی آلمانی و فرانسوی است رو در پیش بگیرد.

آنچه در اینجا نشان میدهد شرکت ما تقریبا در یک سطح با شرکت چینی قرار دارد اما در جزئیات متوجه میشویم که شرکت ما میتواند در عواملی مثل قیمت رقابتی و تکنولوژی جدید و برای رقابتی کردن این موارد پیش برود و در بقیه موارد بیشتر تلاش کرده تا به درجه بالاتری از موفقیت و رسید به امتیاز 4 در هر کدام از عوامل برسد با توجه به امتیازات موزون شرکتها مشاهده میشود که وضیعت شرکت ما در باره عوامل موفقیت تقریبا در سطح میانگین رو به بالا بوده و شرکت آلمانی به 4 نزدیک و وضعیتش تقریبا خوب است و شرک چینی هم با استراتژی رهبری هزینه ای که در پیش گرفته به خاطر کیفیت پایین محصولات که جز موارد اولیت دار میباشد در وضعیت نسبتا متوسطی قرار دارد(عدد1 نشانده ضعف عملکرد و 2.5میانگین و 4 عملکرد عالی نسبت به عوامل موفقیت در صنعت میباشد.)


  • مهزاد مهدیزاده

نظرات  (۱)

سلام. جمع ضرایب بیشتر از 1 شده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی