آشنایی با ساختار شرکت و مقدمه
بسمه تعالی
ساختار
این شرکت یک شرکت تولید کننده است که در ادامه توزیع کننده نیز بوده و سعی در پیشرفت سهم بازار خود در ایران و حتی کشورهای همسایه را دارد این پروژه در ابتدا با تحلیل شرایط درونی و بیرونی به بررسی نقاط ضعف و قوت و فرصت و تهدید پرداخته شد بعد با استفاده از تکنیکهایی به تحقیقات بازاریابی پرداخته شد و در گام STP مرحله به مرحله و جز به جز پیش رفته و شرکت ابتدا با Segment کردن بازار خود مشخص کرد که این ابزار الات در صنایع مختلف به چه درد میخوره و با بخش بندی کردن بازار و انتخاب بازار هدف پا به مرحله Targeting گذاشته و در این مرحله در بازار هدف ریز تر شده و مشخص کرد که در صنعت مورد نظر خود چه کسانی و چه قشری از این صنعت برایش مهمتر است و(صنعت ساختمان و تراشکاری و خودرو و ....) و با انتخاب آن در مرحله بعد پا به مرحله Position گذاشته و باتوچه به شرایطی که از بررسی نقاط ضغف و قوت و فرصت و تهدید به دست آمده بود با نظرسنجی از پرسنل باتجربه و کارکنان و افراد موجود در صنعت و وابستگان آن و همچنی مشتریان سعی کرد تا بازخوردهایی را اجرای خود داشته تا درجهت رسیدن به هدف خودش گام بردارد و در مرحله بعد و در جایگاه یابی بابررسی قیمت و بهای مواد مورد استفاده در بازار و همچنین با بررسی کالاهای وارداتی می پرداخت سعی در یافتن جایگاه مناسب داشته است و و در نهایت طبق نمودار رشد و بلوغ در مرحله معرفی محصول بررسی میکنیم و این را باید در نظر داشت که در مرحله معرفی محصول میخواهیم محصول باقیمت خوب و مناسب وارد بازار شود که یک مزیت رقابتی با سایر رقبا داشته باشیم و به خوبی وارد بازار شده و شرکت دارای یک promotin حساب شده باشد و بعد با به کارگیری تکنیکهای ارائه تاییدیه و همچنین با به بررسی شایستگی های فنی (کاربردهای فنی محصول) و یا با مقایسه کالای خود با کالای خارجی (ازنظر کارایی و کیفیت) و شناسناندن این ویژگی ها به مشتریان سعی در نفوذ در بازار و مشتریان کرده و در آخر با مصاحبه با مشتری و کارگاهها و کسانی که خرید کردند که در واقع نتایج به دست آمده از آن را به صورت واقعی نمایش میدیم و در پایان این فعالیتها برای موفقیت شرکت مهم است که تکنیک های تبلیغاتی خوبی هم برای استفاده کنیم و با تبلیغات مناسب مانند تبلیغات اینترنتی و تلویزیونی و مجله و بیلبورد های اتوبانها و ... کار شود.
مقدمه
هدف از تهیه این مقاله معرفی استراتژی های قیمت گذاری برای شرکت ایمن گستر جهت تعیین قیمت گذاری محصول دریلهای شارژی می باشد به نحوی که بتوانند با دید مناسب و مدیریتی به قیمت گذاری , مناسب ترین ساختار، قیمت مناسب را تعیین کنند. شیوه پژوهشی این مقاله توصیفی بوده و جهت جمع آوری منابع به روش کتابخانه ایی و استفاده از منابع دسته دوم اکتفا نموده ام. آنچه که از این مقاله حاصل شد؛ این می باشد که شرکتها بنا بر شرایطی هم چون میزان تقاضا, نوع مرحله عمر کالا , کیفیت و ارزش مورد تصور کالا نزد مشتریان و... می بایست استراتژی خاص ومناسب جهت قیمت گذاری اتخاذ نمایند به نحوی که این قیمت علاوه بر پوشش هزینه ها تمامی شرایط ذکر شده در بالا را نیز داشته باشد.
شرکت ها برای کالاها و خدماتی که عرضه می کنند قیمتی را معین می کنند .این قیمت ممکن است در قالب مفاهیم گوناگون مانند شهریه، حق العمل، اجاره بها و ... عنوان شود . در بین اجزای آمیزه بازاریابی، قیمت تنها عاملی است که موجب ایجاد درامد می شود .همچنین قیمت انعطاف پذیر ترین عامل آمیزه بازاریابی شناخته می شود. چرا که می توان به سرعت آن را تغییر داد .اگر چه رقابت بر سر قیمت یکی از مسئله های عمده ای است که شرکت ها با آن روبرو می شوند، اما بسیاری از شرکت ها نمی توانند این مسئله را به شیوه ای عالی حل کنند. با هم تراز شدن کیفیت کالاهای شرکت های متفاوت و تشدید شدن رقابت، عنصر رقابت به یکی از مهمترین عوامل موثر برای حفظ و جذب و مشتریان و وفاداری و رضایتمندی آنان تبدیل شده است.
- ۹۷/۰۲/۲۱